Τι να αλείφουμε στο ψωμί για χαμηλή πίεση και γερή καρδιά

Περισσότερα Νέα

- Advertisement -

Εάν το αγαπημένο σας σνακ είναι το ψωμί με αβοκάντο, τώρα έχετε μια καλή δικαιολογία να το τρώτε συχνότερα. Πρόκειται για ένα σνακ ιδιαίτερα φιλικό με την υγεία της καρδιάς. Το αβοκάντο είναι πλούσια πηγή καλίου και αυτό το καθιστά πολύτιμο αντιυπερτασικό και καρδιοπροστατευτικό φρούτο.

Η έρευνα έδειξε ότι κάθε επιπλέον 1γρ καλίου την ημέρα – περίπου ένα αβοκάντο (485mg) – σχετίστηκε με μείωση κατά 2,4 mmHg της συστολικής πίεσης του αίματος.

Αντίστοιχη ποσότητα καλίου περιέχεται σε τρεις μπανάνες ή τρεις κούπες γάλα. Το κάλιο βοηθά στην αποβολή του νατρίου από τα ούρα διατηρώντας σε ισορροπία τα υγρά του σώματος.

Σύμφωνα με Ολλανδούς ερευνητές τα οφέλη του καλίου, ως εκ τούτου και των φρούτων που το περιέχουν, είναι άφθονα. Οι επιστήμονες παρακολούθησαν 25.000 άτομα για περίπου 20 χρόνια. Οι συμμετέχοντες ήταν 40-79 ετών στην έναρξη της έρευνας και ερωτήθηκαν για τις συνήθειες του τρόπου ζωής καθώς και τις τιμές της αρτηριακής τους πίεσης. Παράλληλα λήφθησαν δείγματα ούρων για να εκτιμηθεί η συγκέντρωση καλίου και νατρίου στον οργανισμό τους.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας οι ενήλικες χρειάζονται 3,5γρ καλίου ημερησίως.

- Advertisement -

Επίσης ανάλυση που δημοσιεύθηκε στην European Heart Journal έδειξε ότι οι γυναίκες με την υψηλότερη πρόσληψη καλίου είχαν τις πιο χαμηλές τιμές αρτηριακής πίεσης. Για κάθε ένα γραμμάριο επιπλέον καλίου ημερησίως σημείωθηκε πτώση της πίεσης κατά 2,4 mmHg.

Μια ξεχωριστή ανάλυση αποκάλυψε ότι οι συμμετέχοντες που είχαν την υψηλότερη κατανάλωση καλίου είχαν 13% λιγότερες πιθανότητες εμφράγματος ή εγκεφαλικού επεισοδίου συγκριτικά με τα άτομα που είχαν τη χαμηλότερη πρόσληψη καλίου.

Για τους ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι για την προστασία της καρδιάς είναι εξίσου σημαντική η μείωση του νατρίου στη διατροφή με την αύξηση της πρόσληψης καλίου.

Ο πιο πρακτικός τρόπος να εμπλουτίσουμε με κάλιο τη διατροφή μας είναι να τρώμε πέντε μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Εάν μάλιστα επιλέγουμε τα πλέον πλούσια σε κάλιο όπως το αβοκάντο, το όφελος θα είναι μεγαλύτερο.

Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ωστόσο ότι για την υγεία της καρδιάς σημασία έχει τοσο η ισορροπημένη διατροφή, όσο και η μειωμένη πρόσληψη αλκοόλ και η σωματική δραστηριότητα.

- Advertisement -

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ροή ειδήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστιανοί ηγέτες απαιτούν ίση εκπροσώπηση και προστασία για τις μειονότητες του Πακιστάν στις συνταγματικές μεταρρυθμίσεις

Οι οργανώσεις για τα χριστιανικά δικαιώματα κάλεσαν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Πακιστάν να εισαγάγει μια σειρά συνταγματικών μεταρρυθμίσεων που αποσκοπούν στην ενίσχυση της προστασίας...

Tεράστιος οικονομικός ”πόλεμος”: Ο Τραμπ αυξάνει στο 25% τους δασμούς σε αυτοκίνητα και φορτηγά από την ΕΕ

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι από την επόμενη εβδομάδα οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αυξήσουν τους δασμούς στα αυτοκίνητα και φορτηγά που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επικαλούμενος μη συμμόρφωση με...

Αποκάλυψη: Η Ρωσία δίστασε να εξοπλίσει το Ιράν με προηγμένα οπλικά συστήματα-Φοβήθηκε ότι θα καταστραφούν εύκολα από Ισραήλ-Βοήθησε μόνο με δορυφόρους

Τι αναφέρει ισραηλινό ΜΜΕ: Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές και αναλύσεις (2024–2026), η Ρωσία έχει επιδείξει δισταγμό και σημαντικές καθυστερήσεις στην προμήθεια προηγμένων συστημάτων αεράμυνας, με...

Λευκός Οίκος: ”Δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι συμφωνίες”-Ο Τραμπ ισχυρίζεται ότι το σχέδιο 10 σημείων του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Ιράν δεν είναι ακριβές-”Πυρά”...

Ο Λευκός Οίκος αναφέρει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για πιθανές δια ζώσης συνομιλίες με το Ιράν, αλλά δεν έχουν οριστικοποιηθεί συμφωνίες. «Τίποτα δεν...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Σεχταριστική βία και κρατική αποτυχία στο Πακιστάν – κληρονομιά μιας διχασμένης πολιτικής

Το Πακιστάν γεννήθηκε μέσα από βίαιες ανακατατάξεις ως πατρίδα των μουσουλμάνων της Ινδικής Υποηπείρου και εξελίχθηκε στη χώρα με τον δεύτερο μεγαλύτερο μουσουλμανικό πληθυσμό...

Πακιστάν, JAAC και GSP+: Μια κρίσιμη δοκιμασία για την αξιοπιστία της ΕΕ

Για χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίαζε το καθεστώς GSP+ ως κάτι περισσότερο από μια εμπορική προτίμηση. Σε αντάλλαγμα για αδασμολόγητη ή μειωμένου δασμού πρόσβαση...

From Trade Preferences to Human Rights: The JAAC Case and Pakistan’s GSP+ Commitments

For years, the European Union has presented its GSP+ scheme as more than a trade preference. In exchange for duty-free or reduced-tariff access to...

Broken Unity in Islamic homeland? Minority Muslim communities remain unsafe in Pakistan

Pakistan came to a violent birth as a homeland for Muslims in the Indian Subcontinent and became home to the second-largest Muslim population in...