Ταχίνι: Αυτά είναι τα οφέλη του για την υγεία – Η διατροφική του αξία

Περισσότερα Νέα

- Advertisement -

Το ταχίνι, όπως ήδη θα γνωρίζετε, χρησιμοποιείται ευρέως στην ελληνική και την μεσανατολική κουζίνα, αλλά και σε πιάτα των χωρών της Βόρειας Αφρικής.

Ταχίνι: Διατροφική αξία

Σύμφωνα με την βάση δεδομένων USDA National Nutrient, μία μερίδα ταχίνι (2 κουταλιές της σούπας) από καβουρδισμένο σουσάμι περιέχει:

178 θερμίδες
16 γραμμάρια λίπους
6 γραμμάρια υδατανθράκων (3 γραμμάρια ινών και 0 γραμμάρια ζάχαρη) και
5 γραμμάρια πρωτεΐνης

Παρέχει επίσης το:

30% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπου σε θειαμίνη
24% σε μαγνήσιο
22% σε φώσφορο
14% σε σίδηρο και
12% σε ασβέστιο

- Advertisement -

Μην σας ανησυχεί η ποσότητα λίπους στο ταχίνι, αφού μόνο 2 από τα 16 γραμμάρια είναι κορεσμένα, τα υπόλοιπα είναι μονο- και πολυ-ακόρεστα λιπαρά, τα οποία είναι γνωστό ότι είναι ευεργετικά για την καρδιά και τη γενική υγεία.

Τα 30 γραμμάρια σουσάμι περιέχουν τρεις φορές περισσότερο σίδηρο από την ίδια ποσότητα συκωτιού από βόειο κρέας. Το σουσάμι περιέχει επίσης περισσότερες φυτοστερόλες από όλους τους άλλους ξηρούς καρπούς και σπόρους, κάτι που το καθιστά πολύ ευεργετικό για την μείωση της χοληστερόλης και την καταπολέμηση/πρόληψη του καρκίνου.

Το σουσάμι παρέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, αλλά είναι δύσκολο για το σώμα να τα απορροφήσει, λόγω του σκληρού εξωτερικό τοιχώματος (κύτος του σπόρου). Η κατανάλωση σουσαμιού σε μορφή πάστας (ταχίνι) επιτρέπει στο σώμα να απορροφήσει καλύτερα αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Ταχίνι: Πιθανά οφέλη για την υγεία

Υγεία της καρδιάς

Το σουσάμι περιέχει τις μοναδικές ουσίες λιγνάνες, σησαμίνη και σησαμόλη, που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη χοληστερόλη. Το επιστημονικό περιοδικό Nutrition Research δημοσίευσε μια μελέτη στην οποία συμμετέχοντες κατανάλωσαν 40 γραμμάρια ταχινιού την ημέρα. Μετά από 4 εβδομάδες, η μέση ολική και η LDL (“κακή”) χοληστερόλη τους μειώθηκε κατά 6,4% και 9,5%, αντίστοιχα. Όταν οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στην κανονική διατροφή τους χωρίς ταχίνι, στις επόμενες 4 εβδομάδες η χοληστερόλη τους, επέστρεψε στα αρχικά της επίπεδα.

Όπως είδαμε παραπάνω, το ταχίνι έχει πολλά μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυτών των τύπων λιπαρών μπορεί να μειώσει τα επιβλαβή επίπεδα χοληστερόλης, καθώς και τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Το ασβέστιο και το μαγνήσιο που περιέχει μπορεί επίσης να μειώσει την αρτηριακή πίεση με φυσικό τρόπο.

Καρκίνος

Οι λιγνάνες, χημικές ενώσεις που βρίσκονται σε ορισμένα φυτά, έχουν παρόμοια δομή με τα οιστρογόνα. Οι λιγνάνες, η σησαμίνη και το σησαμελαίου στο ταχίνι προσκολλώνται στους υποδοχείς των οιστρογόνων και προστατεύουν τον οργανισμό από καρκίνους που σχετίζονται με τις ορμόνες.

Αρθρίτιδα

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Rheumatic Diseases, εξέτασε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα γονάτου στους οποίους δόθηκε είτε γλυκοζαμίνη και Tylenol δύο φορές την ημέρα (μια τυποποιημένη θεραπεία για την οστεοαρθρίτιδα) ή 2 κουταλιές της σούπας ταχίνι ανά ημέρα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν ταχίνι είχαν καλύτερες αποτελέσματα σε τεστ για την οστεοαρθρίτιδα του γόνατος, ανέφεραν λιγότερο πόνο και δεν είχαν φυσικά τις αρνητικές παρενέργειες που σχετίζονται με το Tylenol.

Υγεία των οστών

Η υψηλή περιεκτικότητα που έχει το ταχίνι σε μαγνήσιο είναι ευεργετική για τη διατήρηση υγιών οστών. Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με μια μεγαλύτερη πυκνότητα των οστών και με την μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

- Advertisement -

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ροή ειδήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστιανοί ηγέτες απαιτούν ίση εκπροσώπηση και προστασία για τις μειονότητες του Πακιστάν στις συνταγματικές μεταρρυθμίσεις

Οι οργανώσεις για τα χριστιανικά δικαιώματα κάλεσαν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Πακιστάν να εισαγάγει μια σειρά συνταγματικών μεταρρυθμίσεων που αποσκοπούν στην ενίσχυση της προστασίας...

Tεράστιος οικονομικός ”πόλεμος”: Ο Τραμπ αυξάνει στο 25% τους δασμούς σε αυτοκίνητα και φορτηγά από την ΕΕ

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι από την επόμενη εβδομάδα οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αυξήσουν τους δασμούς στα αυτοκίνητα και φορτηγά που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, επικαλούμενος μη συμμόρφωση με...

Αποκάλυψη: Η Ρωσία δίστασε να εξοπλίσει το Ιράν με προηγμένα οπλικά συστήματα-Φοβήθηκε ότι θα καταστραφούν εύκολα από Ισραήλ-Βοήθησε μόνο με δορυφόρους

Τι αναφέρει ισραηλινό ΜΜΕ: Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές και αναλύσεις (2024–2026), η Ρωσία έχει επιδείξει δισταγμό και σημαντικές καθυστερήσεις στην προμήθεια προηγμένων συστημάτων αεράμυνας, με...

Λευκός Οίκος: ”Δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι συμφωνίες”-Ο Τραμπ ισχυρίζεται ότι το σχέδιο 10 σημείων του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Ιράν δεν είναι ακριβές-”Πυρά”...

Ο Λευκός Οίκος αναφέρει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για πιθανές δια ζώσης συνομιλίες με το Ιράν, αλλά δεν έχουν οριστικοποιηθεί συμφωνίες. «Τίποτα δεν...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Pok: Τα στοιχεία για τις φρικαλεότητες του Πακιστάν στο Κασμίρ

Οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οι ιστορικές φρικαλεότητες που συνδέονται με την εμπλοκή του Πακιστάν στο Κασμίρ καλύπτουν τόσο την αρχική εισβολή του...

Pok: The Evidence of Pakistan Atrocities in Kashmir

Human rights violations and historical atrocities tied to Pakistani involvement in Kashmir span both the initial 1947 invasion and decades of structural state control...

Ο αστικός χώρος υπό πολιορκία καθώς το Πακιστάν σφίγγει τον έλεγχο της διαφωνίας

Η σιωπή στο Πακιστάν γίνεται ολοένα και πιο πολιτική. Τα συνθήματα διαμαρτυρίας εξαφανίζονται πριν αποκτήσουν δυναμική. Οι δημοσιογράφοι ζυγίζουν κάθε πρόταση έναντι του κινδύνου...

Civic space under siege as Pakistan tightens its grip on dissent

The silence in Pakistan is becoming increasingly political. Protest slogans disappear before they gather momentum. Journalists weigh every sentence against the risk of legal...