Μελέτη-σοκ: Πώς τα προϊόντα για το ίσιωμα μαλλιών αυξάνουν το κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου της μήτρας

Περισσότερα Νέα

- Advertisement -

Η χρήση προϊόντων για το ίσιωμα των μαλλιών μπορεί να αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου της μήτρας στις γυναίκες που τα χρησιμοποιούν συχνά, συμπέρανε μια νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική έρευνα, η πρώτη που κάνει αυτή τη συσχέτιση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Αλεξάντρα Γουάιτ του Εθνικού Ινστιτούτου Ασφάλειας Περιβαλλοντικής Υγείας (NIEHS) των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και τους “Τimes της Νέας Υόρκης”, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 34.000 γυναίκες 35 έως 74 ετών σε βάθος περίπου 11 ετών, στη διάρκεια των οποίων 378 διαγνώστηκαν με καρκίνο της μήτρας.

Δυόμιση φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος
Διαπιστώθηκε ότι η πιθανότητα εμφάνισης του συγκεκριμένου καρκίνου ήταν περίπου δυόμισι φορές μεγαλύτερη για τις γυναίκες που είχαν χρησιμοποιήσει προϊόντα ισιώματος μαλλιών περισσότερες από τέσσερις φορές κατά το προηγούμενο έτος. Η λιγότερο συχνή χρήση τέτοιων προϊόντων σχετιζόταν με οριακά μόνο αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.

«Υπολογίσαμε ότι έως την ηλικία των 70 ετών καρκίνο της μήτρας εμφάνισε το 1,64% των γυναικών που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ ισιωτικά μαλλιών, όμως το ποσοστό ήταν αυξημένο στο 4,05% για όσες έκαναν συχνή χρήση. Πάντως είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι ο εν λόγω καρκίνος είναι σχετικά σπάνιος», δήλωσε η Γουάιτ.

Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι τα ισιωτικά μαλλιών (hair-straighteners) περιέχουν χημικές ουσίες που διαταράσσουν την ενδοκρινική λειτουργία. Στο παρελθόν τέτοια προϊόντα είχαν συσχετιστεί επίσης με μεγαλύτερο κίνδυνο για καρκίνους του μαστού, των ωοθηκών και άλλους ορμονοευαίσθητους καρκίνους.

- Advertisement -

«Τα ευρήματα μας συνιστούν τα πρώτα επιδημιολογικά στοιχεία για τη σχέση ανάμεσα στη χρήση ισιωτικών προϊόντων και στον καρκίνο της μήτρας. Χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να εντοπιστούν συγκεκριμένα χημικά που ευθύνονται γι’ αυτή τη σχέση», ανέφεραν οι ερευνητές. Ουσίες όπως τα παραμπέν, η δισφαινόλη Α, ορισμένα μέταλλα και η φορμαλδεΰδη, που έχουν βρεθεί στα ισιωτικά, μπορεί να συμβάλλουν στην αύξηση του κινδύνου καρκίνου.

‘Αλλα πάντως προϊόντα για τα μαλλιά όπως για βάψιμο ή περμανάντ δεν φάνηκε να αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου της μήτρας. Ο εν λόγω γυναικολογικός καρκίνος εμφανίζει γενικότερα αυξητική τάση κατά τα τελευταία χρόνια, ιδίως στην πιο επιθετική μορφή του.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου των ΗΠΑ, το 2022 αναμένονται περίπου 66.000 νέα περιστατικά καρκίνου της μήτρας, που αποτελούν το 3,4% όλων των νέων περιστατικών καρκίνου στη χώρα φέτος. Επίσης προβλέπεται ότι ο εν λόγω καρκίνος θα ευθύνεται για περίπου 12.550 θανάτους ή το 2,1% του συνόλου των θανάτων από καρκίνο στις ΗΠΑ το 2022. Οι Αφροαμερικανές γυναίκες κάνουν αναλογικά πολύ συχνότερη χρήση προϊόντων ισιώματος μαλλιών και γι’ αυτό κινδυνεύουν περισσότερο, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

- Advertisement -

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ροή ειδήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα εποχή στη Μέση Ανατολή; – Το προσχέδιο συμφωνίας που αλλάζει τα δεδομένα – Το Ιράν δεσμεύεται να μην αποκτήσει πυρηνικό όπλο – Μεγάλη...

Προσχέδιο Συμφωνίας ΗΠΑ–Ιράν: Προς Αποκλιμάκωση της Κρίσης στη Μέση Ανατολή; Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στο μέτωπο των αμερικανοϊρανικών σχέσεων, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το...

”Κεραυνοί” Ισραηλινού Υπουργού κατά Ερντογάν: ”Προκαλείς Ελλάδα-Κύπρο με την «Γαλάζια Πατρίδα»

Τι αναφέρει Ισραηλινός Υπουργός: Οι Νεοοθωμανικές Φαντασιώσεις της Άγκυρας Προφανώς, η Άγκυρα παίρνει τον Μήνα Υπερηφάνειας (Pride Month) πολύ σοβαρά. Από το Αλ Άκσα στην Ιερουσαλήμ Ο...

Σχεδόν 3.500 Πακιστανοί απελάθηκαν από τα ΗΑΕ λόγω παραβίασης κανονισμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η Εθνική Συνέλευση ενημερώθηκε την Πέμπτη ότι σχεδόν 3.500 Πακιστανοί υπήκοοι απελάθηκαν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), επειδή παραβίασαν τους κανονισμούς της χώρας...

Τουρκία και Ισραήλ σε τροχιά σύγκρουσης: Η Συρία, η Ανατολική Μεσόγειος και το νέο γεωπολιτικό ρήγμα

Τουρκία – Ισραήλ: Από τη ρητορική σύγκρουση στον γεωπολιτικό ανταγωνισμό Η αντιπαράθεση ανάμεσα στην Τουρκία και το Ισραήλ εισέρχεται σε μια νέα, πιο επικίνδυνη φάση,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Eξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο: Οι ΗΠΑ δίνουν το «πράσινο φως» για φυσικό αέριο και Ηλεκτρική διασύνδεση – Στηρίζουν το κυπριακό ενεργειακό σχέδιο

Ισχυρή αμερικανική στήριξη στους ενεργειακούς σχεδιασμούς της Κύπρου Ξεκάθαρο μήνυμα στήριξης προς την Κυπριακή Δημοκρατία για την αξιοποίηση των ενεργειακών της πόρων, τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις...

Τουρκικός εκνευρισμός: Φόβοι για την ελληνική υπεροχή στα drones! – Η Μαλακάσα και η Τρίπολη στο στόχαστρο – ”Στήνουν σχολή στο κέντρο της σφαγής...

Εκνευρισμός στην Άγκυρα για το ελληνικό πρόγραμμα μη επανδρωμένων συστημάτων Έντονη δυσφορία και νευρικότητα φαίνεται να προκαλεί στην Τουρκία η επιτάχυνση των ελληνικών σχεδιασμών στον...

Νέα εποχή στη Μέση Ανατολή; – Το προσχέδιο συμφωνίας που αλλάζει τα δεδομένα – Το Ιράν δεσμεύεται να μην αποκτήσει πυρηνικό όπλο – Μεγάλη...

Προσχέδιο Συμφωνίας ΗΠΑ–Ιράν: Προς Αποκλιμάκωση της Κρίσης στη Μέση Ανατολή; Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στο μέτωπο των αμερικανοϊρανικών σχέσεων, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το...

”Κεραυνοί” Ισραηλινού Υπουργού κατά Ερντογάν: ”Προκαλείς Ελλάδα-Κύπρο με την «Γαλάζια Πατρίδα»

Τι αναφέρει Ισραηλινός Υπουργός: Οι Νεοοθωμανικές Φαντασιώσεις της Άγκυρας Προφανώς, η Άγκυρα παίρνει τον Μήνα Υπερηφάνειας (Pride Month) πολύ σοβαρά. Από το Αλ Άκσα στην Ιερουσαλήμ Ο...