Τα τρόφιμα που πρέπει να βγάλετε άμεσα από τη διατροφή σας – Προκαλούν άγχος και κατάθλιψη

Περισσότερα Νέα

- Advertisement -

Τα συσκευασμένα σνακ, όπως τα κρουασάν, τα ντόνατς αλλά και τα αλλαντικά προσφέρουν μικρές στιγμές απόλαυσης, μπορούν όμως να βλάψουν την ψυχική μας υγεία σε βάθος χρόνου. Όπως επισημαίνει νεότερη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Public Health Nutrition, τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα ευθύνονται για την επιδείνωση της ψυχικής υγείας.

Οι ερευνητές από το Κολλέγιο Ιατρικής Schmidt του Πανεπιστημίου Florida Atlantic θέλησαν να εξετάσουν εάν τα άτομα που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων παρουσιάζουν περισσότερα αρνητικά ψυχικά συμπτώματα, όπως κατάθλιψη και άγχος. Γι’ αυτό, διερεύνησαν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού των Ηνωμένων Πολιτειών (10.359 ενήλικες άνω των 18 ετών) από την Εθνική Έρευνα Υγείας και Διατροφής των ΗΠΑ.

Διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κατανάλωναν τα περισσότερα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα είχαν συμπτώματα ήπιας κατάθλιψης, περισσότερες ημέρες άγχους και ψυχικά ασταθούς ψυχολογίας σε σύγκριση με εκείνα που κατανάλωναν μικρότερες ποσότητες.

Τα ευρήματα αυτής της μελέτης, όπως σημειώνουν οι επιστήμονες, μπορούν να γενικευτούν για το σύνολο των ΗΠΑ καθώς και για άλλες δυτικές χώρες με παρόμοια κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων.

«Η υπερβολική επεξεργασία των τροφίμων αυτών μειώνει τη θρεπτική τους αξία και αυξάνει επίσης τον αριθμό των θερμίδων, καθώς τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα τείνουν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετη ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά και αλάτι, ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα» εξηγεί ο Δρ. Eric Hecht, συγγραφέας και αναπληρωτής καθηγητής στο Κολέγιο Ιατρικής Schmidt.

- Advertisement -

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε ως οδηγό για τη διεξαγωγή της μελέτης την ταξινόμηση τροφίμων NOVA, η οποία αποτελεί ένα διαδεδομένο σύστημα που υιοθετήθηκε πρόσφατα από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών. Η κατάταξη NOVA εκτιμά τη φύση, την έκταση και τον σκοπό της επεξεργασίας των τροφίμων, προκειμένου να κατηγοριοποιήσει τα τρόφιμα και τα ροφήματα σε τέσσερις ομάδες: μη επεξεργασμένα ή ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα, επεξεργασμένα μαγειρικά συστατικά, επεξεργασμένα τρόφιμα και εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα.

«Τα δεδομένα αυτής της μελέτης προσθέτουν σημαντικές πληροφορίες σε έναν αυξανόμενο όγκο στοιχείων σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις της κατανάλωσης υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων στα συμπτώματα ψυχικής υγείας», δήλωσε σχετικά ο Δρ. Charles H. Hennekens, συν-συγγραφέας και καθηγητής Ιατρικής. «Απαιτείται ωστόσο αναλυτική επιδημιολογική έρευνα για να επαληθευτούν οι πολλές υποθέσεις που διατυπώνονται από αυτά τα δεδομένα» καταλήγει.

- Advertisement -

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ροή ειδήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

How the Pentagon is working to wriggle out of China’s rare-earths grip

In China, the United States is facing “a strategic competitor that offers a new level of challenge,” and must move quickly to close gaps...

“Μη με κρατάς σιωπηλό” – Το νέο βιβλίο του Γιώργου Χαρβαλιά!

Ο Γιώργος Χαρβαλιάς ανακρίνει με χιούμορ που σκοτώνει τον… Σάκη, τον φανταστικό συνομιλητή του στο ChatGPT, για όλα όσα φοβόμαστε να σκεφτούμε, στο πιο έξυπνο βιβλίο της χρονιάς!

Νέο βιβλίο για τον Στέλιο Καζαντζίδη: «Δεν με σβήνει κανένας»

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ινφογνώμων και τον Κώστα Μπαλαχούτη. Προλογίζει η Χάρις Αλεξίου

Ανδρέας Μικρούτσικος για τον σχολιασμό της Eurovision: Δεν συμφωνώ με αυτό το πανηγυράκι

Ο Ανδρέας Μικρούτσικος σχολίασε τον διαγωνισμό της Eurovision, αλλά και τους εκφωνητές, Ζερόμ Καλούτα και Θανάση Αλευρά. Μιλώντας στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι», ο παρουσιαστής...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Πανικός στην Τουρκία για τη «Γαλάζια Πατρίδα»: ”Ελλάδα και Ισραήλ ενεργοποιούν το Κογκρέσο κατά Άγκυρας”-Η επιστολή στον Τραμπ που ζητά να μπλοκάρει το σχέδιο...

Τι αναφέρει τουρκικό ΜΜΕ: Το νομοσχέδιο της «Γαλάζιας Πατρίδας» κινητοποιεί το ελληνοϊσραηλινό λόμπι στις ΗΠΑ Το νομοσχέδιο για τη «Γαλάζια Πατρίδα», το οποίο αποσκοπεί στη νομική...

Το έγγραφο που μπορεί να αλλάξει τα πάντα: Οι μυστικοί όροι της συμφωνίας ΗΠΑ–Ιράν – Ορμούζ, δισεκατομμύρια και πυρηνικά

Το μνημόνιο κατανόησης που οδήγησε στην ακύρωση του αμερικανικού πλήγματος κατά του Ιράν περιλαμβάνει κατ’ αρχήν δέσμευση της Τεχεράνης να παραδώσει το ουράνιο που...

Γεωοικονομικός ”πόλεμος” στη Μέση Ανατολή: Άγκυρα και Ριάντ χτίζουν Διάδρομο απέναντι στον IMEC – Συναγερμός στο Ισραήλ

Τουρκία και Σαουδική Αραβία Χτίζουν Νέο Γεωοικονομικό Άξονα: Η Σιδηροδρομική Γραμμή που Παρακάμπτει το Ισραήλ και Αμφισβητεί τον IMEC Μια συμφωνία με σημαντικές γεωπολιτικές και...

Το Μεγαλύτερο Γεωπολιτικό Deal της Χρονιάς η προς φιάσκο; – Τι Περιλαμβάνει η Συμφωνία ΗΠΑ–Ιράν – Αναλυτικά τα 14 σημεία – Διαψεύδει η Τεχεράνη

Συμφωνία-σταθμός ΗΠΑ–Ιράν; Άρση κυρώσεων, άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ και σχέδιο ανοικοδόμησης 300 δισ. δολαρίων Μια εξέλιξη που θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά τις γεωπολιτικές...