Χορτοφαγική διατροφή: Πότε μπορεί να συμβάλει στον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού

Περισσότερα Νέα

- Advertisement -

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που ακολουθούσαν ανθυγιεινή vegan διατροφή, είχαν έως και 20% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού, σε σύγκριση με εκείνες που ακολουθούσαν ένα πιο υγιεινό μοντέλο διατροφής.

Ειδικότερα, όσες ήταν μεν vegan αλλά έτρωγαν τακτικά τροφές όπως πατατάκια, αναψυκτικά και λευκό ρύζι, κινδύνευαν περισσότερο από καρκίνο συγκριτικά με όσες ακολουθούσαν μια υγιεινή χορτοφαγική διατροφή, πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όσπρια, δημητριακά και φυτικά έλαια, οι οποίες είχαν 14% χαμηλότερο κίνδυνο.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι δεν είναι όλες οι χορτοφαγικές δίαιτες ίσης αξίας όσον αφορά τα οφέλη τους για την υγεία.

Η μελέτη παρακολούθησε 65.000 γυναίκες στη Γαλλία επί δύο δεκαετίες και τους ζήτησε να συμπληρώσουν δύο διατροφικά ερωτηματολόγια κατά τη διάρκεια της έρευνας.

Η κατανάλωση πολλής ζάχαρης ή πολλών απλών υδατανθράκων μπορεί να προκαλέσει αυξομειώσεις στο σάκχαρο του αίματος, κάτι που στο παρελθόν είχε συνδεθεί με καρκίνο.

- Advertisement -

Η κατανάλωση πολλών ανθυγιεινών τροφών, ακόμη και αν είναι φυτικής προέλευσης, αποτελεί γνωστή αιτία παχυσαρκίας, η οποία μπορεί να αυξήσει σοβαρά τον κίνδυνο άλλων μορφών καρκίνου.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Paris-Saclay έδωσαν ερωτηματολόγια σε 65.574 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, μέσης ηλικίας 50 ετών, και παρακολούθησαν τα ποσοστά διάγνωσης καρκίνου.

Οι δίαιτες ταξινομήθηκαν ως «υγιεινές» και «ανθυγιεινές» χορτοφαγικές δίαιτες ή υγιεινές ή ανθυγιεινές δίαιτες με βάση τροφές ζωικής προέλευσης.

Οι εθελόντριες χωρίστηκαν σε πέντε διαφορετικές ομάδες, με βάση τη συνέπεια με την οποία ακολούθησαν κάθε διατροφικό μοτίβο.

Ο Sanam Shah, συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Αυτό που κάνει τη μελέτη μας ξεχωριστή είναι ότι θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τις επιπτώσεις της ποιότητας των φυτικών τροφών, κάτι που δεν αποτέλεσε το αντικείμενο προηγούμενων μελετών».

«Βαθμολογώντας τις υγιεινές, ανθυγιεινές και ζωικές τροφές, αναλύσαμε διεξοδικά την πρόσληψη τροφής λαμβάνοντας υπόψη το πόσο υγιεινή είναι κάθε ομάδα τροφίμων».

Κατά τη διάρκεια των 21 ετών, 3.968 γυναίκες διαγνώστηκαν με τη νόσο.

Οι ερευνητές συνέκριναν τα ποσοστά μεταξύ εκείνων που ακολουθούν διαφορετικές δίαιτες για να υπολογίσουν τον κίνδυνο.

Όσες ακολουθούσαν την πιο υγιεινή διατροφή με βάση φυτικές τροφές είχαν 14% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, σε σύγκριση με εκείνες δεν το έκαναν.

Το αντίθετο ίσχυε για όσες ακολουθούσαν μια ανθυγιεινή διατροφή με βάση τροφές φυτικής προέλευσης.

«Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι η αύξηση της κατανάλωσης υγιεινών τροφών φυτικής προέλευσης και η μείωση της κατανάλωσης λιγότερο υγιεινών τέτοιων τροφών καθώς και ζωικών τροφών, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη όλων των τύπων καρκίνου του μαστού» δήλωσε ο Shad.

Μια διατροφή με βάση τροφές φυτικής προέλευσης δεν είναι απαραίτητα χορτοφαγική ή βίγκαν, αλλά δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην κατανάλωση λαχανικών και άλλων τροφών που δεν βασίζονται σε ζώα.

Οι βίγκαν και οι χορτοφαγικές δίαιτες είχαν συνδεθεί στο παρελθόν με έλλειψη βασικών θρεπτικών συστατικών.

- Advertisement -

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ροή ειδήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

How the Pentagon is working to wriggle out of China’s rare-earths grip

In China, the United States is facing “a strategic competitor that offers a new level of challenge,” and must move quickly to close gaps...

“Μη με κρατάς σιωπηλό” – Το νέο βιβλίο του Γιώργου Χαρβαλιά!

Ο Γιώργος Χαρβαλιάς ανακρίνει με χιούμορ που σκοτώνει τον… Σάκη, τον φανταστικό συνομιλητή του στο ChatGPT, για όλα όσα φοβόμαστε να σκεφτούμε, στο πιο έξυπνο βιβλίο της χρονιάς!

Νέο βιβλίο για τον Στέλιο Καζαντζίδη: «Δεν με σβήνει κανένας»

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ινφογνώμων και τον Κώστα Μπαλαχούτη. Προλογίζει η Χάρις Αλεξίου

Ανδρέας Μικρούτσικος για τον σχολιασμό της Eurovision: Δεν συμφωνώ με αυτό το πανηγυράκι

Ο Ανδρέας Μικρούτσικος σχολίασε τον διαγωνισμό της Eurovision, αλλά και τους εκφωνητές, Ζερόμ Καλούτα και Θανάση Αλευρά. Μιλώντας στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι», ο παρουσιαστής...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Σχεδόν 3.500 Πακιστανοί απελάθηκαν από τα ΗΑΕ λόγω παραβίασης κανονισμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η Εθνική Συνέλευση ενημερώθηκε την Πέμπτη ότι σχεδόν 3.500 Πακιστανοί υπήκοοι απελάθηκαν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), επειδή παραβίασαν τους κανονισμούς της χώρας...

NA told 3,500 Pakistanis deported from UAE over social media law violations

The National Assembly was informed on Thursday that nearly 3,500 Pakistani nationals were deported from the United Arab Emirates (UAE) for violating the country's...

Σοκ στα τουρκικά ΜΜΕ: ”Η Ανατολική Μεσόγειος αλλάζει εποχή – Ενεργειακή και αμυντική συμμαχία με τη σφραγίδα των ΗΠΑ”

Τι αναφέρει τουρκικό ΜΜΕ: Νέα Ενεργειακή και Γεωπολιτική Συμμαχία στην Ανατολική Μεσόγειο – Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ και ΗΠΑ χαράσσουν κοινό δρόμο Η Ανατολική Μεσόγειος, η οποία...

Το τουρκικό σχέδιο κυριαρχίας: Πώς ο Ερντογάν θέλει να γίνει ο βασικός προμηθευτής όπλων του ΝΑΤΟ – Η αμυντική βιομηχανία ως μοχλός γεωπολιτικής ισχύος

Ο Ερντογάν ποντάρει στην αμυντική βιομηχανία: Το νέο «όπλο» της Τουρκίας στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ Η επικείμενη Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ, που θα πραγματοποιηθεί στην...