Έρευνα: Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα όπως μπισκότα, κέικ, γλυκά είναι βλαβερά σαν το κάπνισμα – Συνδέονται με 32 ασθένειες

Περισσότερα Νέα

- Advertisement -

Η διατροφή που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να είναι επιβλαβής για κάθε μέρος του σώματος, σύμφωνα με μια μεγάλη έρευνα.

Η κατανάλωση πολλών τροφίμων, όπως τα έτοιμα γεύματα, τα ζαχαρούχα δημητριακά και το ψωμί μαζικής παραγωγής, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης 32 προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένων του καρκίνου, του διαβήτη τύπου 2 και των διαταραχών της ψυχικής υγείας.

Συχνά πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη και χαμηλά σε βιταμίνες και φυτικές ίνες τρόφιμα, οι ερευνητές βρήκαν πειστικές αποδείξεις ότι η υψηλότερη κατανάλωση συνδέεται με 50% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Στη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα ανάλυση στοιχείων που αφορούσε 10 εκατομμύρια ανθρώπους, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έτρωγαν περισσότερο είχαν 40 έως 66% αυξημένο κίνδυνο να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις.

Είχαν επίσης σημαντικά περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με παχυσαρκία, πνευμονικές παθήσεις και προβλήματα ύπνου.

- Advertisement -

Παρομοιάζοντας τα επεξεργασμένα τρόφιμα με το κάπνισμα οι ερευνητές έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου και τόνισαν πως είναι απαραίτητες οι παρεμβάσεις των κυβερνήσεων. Προτείνουν μάλιστα στα τρόφιμα να επισημαίνεται ότι είναι «υπερ-επεξεργασμένα».

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα είναι εκείνα που συνήθως τα αγοράζουμε έτοιμα και είναι προμαγειρεμένα. Συνήθως σε αυτά περιέχονται χημικές και χρωστικές ουσίες, γλυκαντικά και συντηρητικά που παρατείνουν τη διάρκεια ζωής.

«Θα πρέπει να τεθούν περιορισμοί στη διαφήμιση και να απαγορευτούν οι πωλήσεις “μέσα ή κοντά σε σχολεία και νοσοκομεία», λένε οι ειδικοί.

Ultraprocessed_foods1

Οι κυβερνήσεις πρέπει να υιοθετήσουν εθνικές διατροφικές οδηγίες που συνιστούν ποικιλίες ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων ενώ παράλληλα πρέπει να λάβουν μέτρα για να κάνουν τα φρεσκομαγειρεμένα γεύματα φθηνότερα και πιο προσιτά σε όλους.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι το χειρότερο στην Ευρώπη όσον αφορά την κατανάλωση εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων, που εκτιμάται ότι αποτελούν το 57% της εθνικής διατροφής. Θεωρείται ότι αποτελούν βασικό παράγοντα της παχυσαρκίας, η οποία κοστίζει στο NHS περίπου 6,5 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως.

Συχνά περιέχουν χρώματα, γαλακτωματοποιητές, αρώματα και άλλα πρόσθετα, ενώ συνήθως υφίστανται πολλαπλές βιομηχανικές διεργασίες, οι οποίες, σύμφωνα με έρευνες, υποβαθμίζουν τη φυσική δομή των τροφίμων, καθιστώντας την απορρόφησή τους γρήγορη. Αυτό με τη σειρά του αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα, μειώνει τον κορεσμό και βλάπτει το μικροβίωμα – τα φιλικά βακτήρια που ζουν μέσα μας και από τα οποία εξαρτάται η καλή υγεία μας.

Τα πρόσθετα τροφίμων, όπως τα μη θρεπτικά γλυκαντικά, τα τροποποιημένα άμυλα, τα κόμμεα και οι γαλακτωματοποιητές, φαίνεται επίσης να επηρεάζουν το μικροβίωμα, τα επίπεδα φλεγμονής του εντέρου και τις μεταβολικές αντιδράσεις στα τρόφιμα, γεγονός που μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου. Μια ομπρέλα ανασκόπησης που διεξήχθη από ακαδημαϊκούς στην Αυστραλία ανέλυσε 14 άρθρα που δημοσιεύθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια και τα οποία συσχετίζουν την κατανάλωση με κακές επιπτώσεις στην υγεία.

Υπήρχαν πειστικές αποδείξεις ότι η υψηλότερη πρόσληψη συνδέεται με 50% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα, 12% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και 48-53% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης άγχους.

Υπήρχαν «πολύ πειστικές» ενδείξεις ότι η κατανάλωση περισσότερων υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά ένα πέμπτο.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Deakin της Αυστραλίας διαπίστωσαν επίσης 22% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης και 21% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Τα στοιχεία μεταξύ της πρόσληψης UPF και του άσθματος, της γαστρεντερικής υγείας, ορισμένων μορφών καρκίνου και ενδιάμεσων καρδιομεταβολικών παραγόντων κινδύνου παραμένουν περιορισμένα, δήλωσαν.

Σε ένα συνοδευτικό κύριο άρθρο, ακαδημαϊκοί από το Σάο Πάολο της Βραζιλίας δήλωσαν: «Συνολικά, οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να είναι επιβλαβείς για τα περισσότερα -ίσως για όλα- τα συστήματα του σώματος».

Έγραψαν: «Δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι μπορούν να προσαρμοστούν πλήρως σε αυτά τα προϊόντα. Ο οργανισμός μπορεί να αντιδράσει σε αυτά ως άχρηστα ή επιβλαβή, οπότε τα συστήματά του μπορεί να εξασθενήσουν ή να καταστραφούν, ανάλογα με την ευπάθειά τους και την ποσότητα των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων που καταναλώνονται».

«Είναι πλέον καιρός οι κυβερνήσεις, να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν μια σύμβαση για τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, ανάλογη με το κάπνισμα».

«Πολλές μελέτες έδειξαν επίσης ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλά υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν επίσης ανθυγιεινό τρόπο ζωής και, ως εκ τούτου, υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών. Αν και πολλές μελέτες προσπαθούν να προσαρμόσουν το γεγονός αυτό, είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει αυτό πλήρως. Τα προσυσκευασμένα τρόφιμα πρέπει να αναγράφουν διάφορες πληροφορίες για να βοηθήσουν τους καταναλωτές πριν τα αγοράσουν».

- Advertisement -

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ροή ειδήσεων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αδιανόητες καταστάσεις: Αποκάλυψη για την “Οδύσσεια” του Νόλαν – Θα λάβει 6,5 εκατ. ευρώ κρατική επιχορήγηση – Το έγγραφο της Διαύγειας!

Αντιδράσεις έχει ξεσηκώσει η απόφαση του σκηνοθέτη Κρίστοφερ Νόλαν να δώσει τον ρόλο της Ωραίας Ελένης στην ηθοποιό Λουπίτα Νιόνγκο. Ο χολιγουντιανός σκηνοθέτης αποφάσισε να...

Επίθεση 80… Ρομά σε αστυνομικούς στα Άνω Λιόσια! Τραυματίστηκε άνδρας της ΔΙΑΣ από δάγκωμα και πέτρες – Κάποιος να τους μαζέψει

Αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ δέχθηκαν επίθεση από ομάδα 80 περίπου Ρομά στα Άνω Λιόσια, μετά από καταδίωξη ύποπτου οχήματος, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός...

Υπόκλιση από Metallica στον Πυθαγόρα! – Συγκλονιστικές στιγμές στο ΟΑΚΑ – Βίντεο

geopolitico-Χρήστος Κωνσταντινίδης Μια βραδιά βαριάς μουσικής, αλλά και βαθιάς πολιτιστικής σημειολογίας, έζησαν χιλιάδες θεατές στο ΟΑΚΑ, στη μεγάλη συναυλία των Metallica στην Αθήνα, στις 9...

Erminio: Πού θα χτυπήσει τις επόμενες ώρες – Η πρόβλεψη για την Αττική

Σαρώνει την χώρα η κακοκαιρία Erminio, με την Αττική να είναι ανάμεσα στις περιοχές που βρίσκονται στο «κόκκινο». Μόνο στην Αττική, η Πυροσβεστική δέχθηκε παραπάνω από 480...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Τουρκικό παραλήρημα κατά Ελλάδας-Κύπρου: «Μας περικυκλώνουν – Οι Έλληνες να μην πολεμήσουν για το Τελ Αβίβ!-Από την Ιερουσαλήμ έως το Αιγαίο έρχεται κρίση»

Τι αναφέρει ο σύμβουλος του Ερντογάν Ι.Καραγιούλ: Το μήνυμα του υπουργού Εσωτερικών Μουσταφά Τσιφτσί, «Η πιο ειλικρινής μου ευχή ήταν: Μακάρι ο Θεός να μου...

Αποκάλυψη: «Ήρεμα νερά» έως το φθινόπωρο βλέπει η Αθήνα – Στο μικροσκόπιο το τουρκικό νομοσχέδιο για τις θαλάσσιες ζώνες

Παρά το γεγονός ότι το καλοκαίρι συνοδεύεται παραδοσιακά από αυξημένη κινητικότητα στο Αιγαίο και συχνά από εντάσεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, η εκτίμηση που κυριαρχεί...

Το «Σιδερένιο Τρίγωνο» της Ανατολικής Μεσογείου: ΗΠΑ, Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ χτίζουν το νέο East Med Energy Center – Στρατηγική αναβάθμιση της Αθήνας –...

Συνέντευξη του Τζον Συτιλίδης στο parapolitika.gr Μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις και τη γεωπολιτική αρχιτεκτονική της Ανατολικής Μεσογείου αναμένεται να αποτελέσει η...

Η αλλαγή στον θυρεό ελληνικής μονάδας που προκάλεσε συζητήσεις στην Τουρκία! – Ερντογανικά ΜΜΕ: «Μήνυμα προς την Άγκυρα»

Αντικείμενο σχολιασμού στα τουρκικά μέσα ενημέρωσης αποτέλεσε η πρόσφατη αλλαγή του εμβλήματος της 29ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας Πεζικού του Ελληνικού Στρατού, η οποία εδρεύει στον...